emag profishare

marți, 2 decembrie 2008

Naștere normală sau cezariană?

Am fost astăzi la ginecolog pentru încă un contol. Mi-a comunicat că mai am de așteptat 2 săptămani până să nasc, dar am o dilemă de rezolvat.
La ecografie s-a descoperit că in jurul gâtului copilului se află cordonul ombilical de 2 ori. Din ce am mai citit pe internet sunt șanse de naștere normală sau cezariană recomandată de mai multe mame. Eu am întrebat și ginecologul cum e mai bine să nasc, ea fiind adepta nașterii normale și mi-a spus că totul este monitorizat la nașterea normală iar în caz de sunt probleme se trece la cezariană.
Până pe 9 dec. trebuie sa-i dau un raspuns cum aleg sa nasc, pentru a mă putea trimite la spital pentru a mi se face cezariana, pentru ca ea nu se ocupă cu așa ceva.
Voi ce mă sfătuiți să aleg? și de ce? (aștept cometariile voastre pe BLOG)
Sper să mă ajutați în găsirea unei decizii cât mai bune pentru mine și pentru copil.

3 comentarii:

  1. Am gasit mai detaliate cazurile in care se recomanda nasterea prin cezariana si le redau mai jos.

    Operatia cezariana este indicata intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii:
    • fatul este plasat transversal, in loc sa fie asezat cu capul in jos.
    • pelvisul foarte mic al mamei
    • mama sufera de hipertensiune arteriala, boli cardiace, diabet sau miopie forte.
    • cordon ombilical infasurat foarte strans in jurul gatului copilului
    • placenta praevia centrala, fibrom uterin praevia (care acopera colul uterin)
    • dezlipirea prematura a placentei (normal inserata)
    • uter cicatricial, rezultat al unei operatii cezariene anterioare
    • stagnare a dilatatiei
    • sarcina prelungita cronologic
    • varsta inaintata a mamei
    • sarcina obtinuta dupa tratament pentru sterilitate.


    Eu am nascut normal, desi cu citeva ore inainte de a o face strigam dupa medic sa-mi faca cezariana. :PAcum stiu ca si a 2-a oara de ar mai fi, tot normal as alege sa nasc. Deci sint CONTRA cezarienei!

    Dar multe femei se tem de nasterea normala, voi cum stati la capitolul acesta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Un articol care te poate ajuta gasesti aici: http://babycafe.ro/etape/nasterea/nastere-vaginala-vs.-nastere-prin-cezariana.html
    In speranta ca iti va fi de folos la alegerea potrivita, asteptam vesti de la tine.

    RăspundețiȘtergere